Tekstproductie

Mijn teksten kunnen vele gedaanten hebben. Afhankelijk van onderwerp en doelgroep zijn zij soms beschouwend of leerzaam, dan weer emotioneel of humoristisch van aard. Van een technisch artikel over prostaatkanker tot een laagdrempelige beschouwing over humor op de werkvloer of een reportage over een buurtbarbecue. En van uitgebreide achtergrondartikelen tot korte, bondige webteksten.

Doelgroepgericht

Mijn teksten zijn meer dan alleen een hoeveelheid juist gekozen woorden. Zij staan nooit op zichzelf maar vormen samen met beeld en vormgeving het uiteindelijke product. Ik denk daarom ook goed na over de vormgeving van een tekst: wat voor afbeeldingen passen erbij, en wat voor tekstkaders kunnen er worden gebruikt? Hierbij let ik goed op de doelgroep en medium (papier of online) en pas tekst en beeld daarop aan.

Voor de volgende uitgaven schrijf ik regelmatig teksten:

In het verleden schreef ik onder meer voor:

  • Even Buurten (opdrachtgever: Pré Wonen);
  • Digitale nieuwsbrief en website (Stichting Spaarnezicht; tot 2016);
  • Personeelsblad Heineken HNL Magazine (opdrachtgever Headoffice; tot 2016);
  • Relatieblad Yarden Magazine, personeelsblad Yargon, website en diverse regionale Uitvaartkranten (opdrachtgever: Yarden Uitvaartorganisatie; tot eind 2014);
  • Relatiemagazine Van Mens tot Mens (opdrachtgever Humanitas; tot 2013);
  • O.a. financiële special bij diverse Sanoma-titels Vrouw & Geld, special bij diverse Sanoma-titels 2e huis (opdrachtgever Sanoma Uitgevers Custom Publishing; tot circa 2010);
  • O.a. personeelsblad van Ahrend A4A, personeelsblad van Zilveren Kruis Achmea Health in Bedrijf, relatiemagazine van MediReva Medireva Magazine, relatiemagazine van de Symfora groep Symfocus (opdrachtgever Axioma; tot circa 2010).

Voor voorbeelden van mijn tekstproducties kun je contact met mij opnemen: info@bijltb.nl.

Weergaven: 1130